Handelsbetingelser

Vær obs på at der findes særlig regler for erhvervsdrivende nederst i disse betingelser.

  1. Generelle oplysninger
  2. Oplysninger
  3. Betaling
  4. Fragt
  5. Fortrydelsesret
  6. Reklamationsret
  7. Klageadgang
  8. Persondatapolitik
  9. Standardfortrydelsesformular
  10. PriceRunner Købsgaranti
  11. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

1. Generelle oplysninger

Prigo ApS
CVR-nr.:  39256088
Bjeragervej 5
8300 Odder
Mailadresse: support@prigo.dk
Telefonnummer: 86 51 16 19

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser (herefter benævnt ”vilkårene”) gælder for salg af produkter og ydelser fra PriGo til private, erhvervsdrivende, organisationer og offentlige instidutioner i Danmark (herefter benævnt ”kunden”).

Vilkårene gælder medmindre andet udtrykkeligt og skriftligt er aftalt mellem kunden og PriGo, og uanset om aftalen er indgået via internet, e-shop, e-mail, telefon eller på anden vis.

Det er en forudsætning for kundens køb, at disse vilkår accepteres og kunden opfordres til at læse vilkårene grundigt igennem.

2. Oplysninger

Enhver produktinformation samt enhver oplysning om tekniske data og funktionalitet (f.eks. ydeevne, oppetid, mv.) er kun vejledende. Kunden har det fulde ansvar for udvælgelse af varen/ydelsen herunder, at varen/ydelsen kan fungere i kundens påtænkte driftsmiljø.

Kundens afgivelse af ordre forudsætter oprettelse som kunde i PriGos kunderegister. Ethvert udbud af varer/ydelser, prisoplysninger mv. på PriGos hjemmeside samt i salgsmateriale, kataloger mv. er alene at opfatte som en opfordring til at gøre tilbud, og er derfor ikke bindende for PriGo.

Kunden opfordres til at udskrive ordrebekræftelsen umiddelbart efter modtagelsen, da denne kan være relevant i forbindelse med returnering eller reklamation.

Faktura fremsendes i forbindelse med afsendelse af varen/ydelsen. PriGo gør SÆRLIGT OPMÆRKSOM på, at medmindre andet er nævnt, så er hovedsproget i manualerne til de varer som PriGos sælger, ENGELSK.

Bemærk at der tages forbehold for, at billeder som vises af varer på hjemmesiden, kan afvige fra varens egentlige udseende. Billeder der vises, er derfor kun vejledende.

3. Betaling

Alle priser er incl. 25 % moms i danske kroner. Den gældende pris er den, som på bestillingstidspunktet er angivet på hjemmesiden, ved den pågældende vare. Ved bestilling kan den samlede pris ses, inklusive moms, afgifter og evt. fragtudgifter.

Mulige betalingsmåder er:

  • Dankort
  • MobilePay Online
  • VISA/Dankort
  • VISA
  • MasterCard
  • ViaBill
  • M.fl.

Vi tager ikke kortgebyrer.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Offentlige myndigheder kan benytte EAN-Betaling.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/

4. Fragt

Forsendelser foretages af GLS og kan følges i deres Track & Trace system. PriGo sender e-mail med pakkens forsendelsesnummer, så kunden selv kan følge forsendelsen. Bliver afsendelsen forsinket, underretter PriGo dig snarest muligt herom.  (Indsæt de mulige leveringsformer og fragtpriser.)

Vi levere til Danske, Svenske, Norske og Grønlandske adresser

Ved bestilling pakkes ordren indenfor 24 timer i hverdage.
Dette gælder ikke varer, hvor det er angivet, at det er en fjernlager vare. at varen kan forudbestilles eller hvis den står som udsolgt. Dette vil fremgå af den enkelte produkt side.
Leveringstiden er 1-2 hverdag efter at ordren er afsendt. Alle varerne sendes med GLS, PostNord, UPS eller FedEx.

Pakker som vejer over 20kg. kan ikke sendes via pakkeshop, men skal leveres direkte til erhverv eller privat adresse. Her skal der være en person tilstede for at kvittere og modtage pakken. Forsendelser over 30kg leveres til kantsten.

 

5. Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support@prigo.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.

Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

PriGo ApS
Bjeragervej 5
8300Odder
Denmark
Pakken bedes mærket "Fortrydelsesret" og du bedes vedlægge en kopi af din kvittering.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse, mod forudgående aftale.)

6. Reklametionsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reklamationsretten dækker ikke fejl på produktet som skyldes installeret tredjepartssoftware. Test derfor altid om fejlen kan skyldes programmer, drivers, eller andet.

Ønsker du at returnere en vare, som er behæftet med fejl eller mangler, beder vi dig kontakte vores kundeservice på tlf. 86 15 16 19 eller skrive til support@prigo.dk. Du bedes angive dit navn, kundenummer, ordrenummer samt varenummer, som du ønsker at returnere.

Varen sendes til:

Prigo ApS
Bjeragervej 5
8300Odder
Denmark

Pakken bedes mærket "Reklamation" og du bedes vedlægge en kopi af din kvittering, samt en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

7. Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte support@prigo.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

8. Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos PriGo ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på www.prigo.dk er PriGo ApS.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@prigo.dk.

Du kan læse mere i vores persondatapolitik

9. Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

www.prigo.dk

Bjeragervej 5

8300 Odder

support@prigo.dk.

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

_____________________________________________________________________________________________

Orde nummer: _______________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

10. PriceRunner Købsgaranti

 

PriceRunner Købsgaranti

Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster intet og tager kun et øjeblik.

Tryk her og registrer dig som PriceRunner-medlem

Hvis du ønsker, at dit køb skal sikres gennem Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som privatperson. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er ødelagt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti dækker ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige brugervilkår for Købsgarantien.

11. Særlige bestemmelser for erhvervsdrivende

Er købsprofilen oprettet som erhverv eller offentlig kunde, eller indeholder fakturaadressen et firmanavn, vil ordren uden undtagelser bliver betragtet som et erhvervskøb.

Der gælder som hovedregel de samme bestemmelser som for forbruger, dog med følgende modifikationer.

Som udgangspunkt har erhvervskunder jf. lovgivningen, ikke fortrydelsesret. PriGo tilbyder dog muligheden for returret indtil 8 dage efter leveringen på den af kunden opgivne adresse. Først ved skriftlig accept fra PriGo er retten til returnering opnået.

Reklamationsperioden er under alle omstændigheder begrænset til 1 år fra leveringen. Efter reklamationsperiodens udløb kan kunden således ikke påberåbe sig manglen. For tredjepartsprodukter gælder den reklamationsfrist som fremgår af de for underleverandøren gældende reklamationsbestemmelser. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der på løber ny reklamationsperiode.

PriGo accepterer efter individuel vurdering af erhvervskundens kreditværdighed at levere varer/ydelser på kredit. Faktura sendes til kundens e-mail adresse. Betalingsfristen for det fulde beløb er netto 8 dage.

Kunden kan ikke foretage modregning i købesummen for krav hidrørende fra andre retsforhold, og kunden kan ikke udøve tilbageholdsret eller nægte betaling på grund af forsinkelse, reklamation eller modkrav vedrørende den konkrete leverance.

Ved forsinket betaling påløber der morarente og et rykkergebyr på kr. 100 pr. rykker. PriGo udsender dog maksimalt tre rykkerskrivelser, før kravet tages til inkasso. Omkostninger til inkasso opkrævning tilfalder desuden debitor.

Levering

Levering sker CIP (INCOTERMS). Dette indebærer, at PriGo sørger for forsendelsen og for at forsikre varen under transporten.

Leveringstiden er afhængig af ordrens størrelse, beskaffenhed og hvad der i øvrigt er aftalt mellem kunden og PriGo. Det leveringstidspunkt som oplyses af PriGo er omtrentlig og dermed uforpligtende for PriGo, medmindre der udtrykkeligt er aftalt fast leveringstid for hele ordren eller dele heraf. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos PriGos grossister.

Kan levering som følge af kundens forhold ikke gennemføres, henstår varen for kundens regning og risiko. PriGo er i denne anledning berettiget til at opkræve betaling for omkostninger m.v.

I tilfælde af forsinkelse kan kunden alene ophæve aftalen og kun, hvis forsinkelsen overstiger 3 uger. Kunden har i så fald alene ret til at få tilbagebetalt allerede erlagt vederlag, og kunden kan således ikke gøre andre misligholdelsesbeføjelser gældende i anledning af den opståede forsinkelse.

Hvis aftalen med kunden omfatter flere varer/ydelser, og der foreligger forsinkelser eller mangler ved en del af leverancen, er kunden forpligtet til at betale for de varer/ydelser, der er leveret rettidigt og/eller uden mangler. Har kunden efter disse vilkår ret til at ophæve aftalen, gælder denne ophævelsesadgang alene den forsinkede eller manglefulde del af leverancen.

Varer som leveres via pakkeshop, skal afhentes inden 8 dage. Varer som ikke er afhentet inden 8 dage, bliver sendt retur til PriGo på kundens regning. Returfragten bliver modregnet i det refunderbare beløb. Det er kundens pligt at kontakte PriGo, med ønske om refundering, inden 60 dage, fra varen er kommet retur.

Erstatningsansvar og ansvarsbegrænsninger

PriGo er ikke erstatningsansvarlig i tilfælde af forsinkelse eller mangler ved varen/ydelsen. PriGo fraskiver sig således ethvert ansvar for følgetab og/eller indirekte tab herunder driftstab, avancetab, tabt arbejdsfortjeneste, tab af data og/eller andre indirekte tab samt omkostninger i forbindelse med reetablering/opdatering mv. i anledning af mangler ved det solgte.

PriGos produktansvar er begrænset til det ansvar som følger af produktansvarsloven, og PriGo fraskriver således ethvert ansvar for produktskader på andet grundlag. Kunden er forpligtet til uden ugrundet ophold skriftligt at meddele PriGo, hvis der er opstået en produktansvarsskade, eller at der er fare for, at en sådan skade vil indtræde.

I intet tilfælde kan PriGos erstatningsansvar overstige et beløb svarende til 125 % af prisen for den pågældende varer/ydelse i henhold til den af PriGo udstedte ordrebekræftelse. I alle tilfælde er PriGos samlede erstatningsansvar begrænset til DKK 1.000.000.

Ejendomsforbehold

PriGo forbeholder sig ejendomsretten til Varen, så længe der ikke er modtaget fuld betaling for den bestilte vare.

Indtil ejendomsretten er overgået til kunden, skal det solgte opbevares og vedligeholdes forsvarligt. Skader på det solgte, udover hvad sædvanligt slid medfører, skal erstattes af kunden. Kunden har desuden pligt til at holde det solgte brand-, tyveri- og vandskadeforsikret til den fulde værdi. Kunden forpligter sig til ikke uden PriGos skriftlige samtykke at disponere over det solgte på en måde, der kan forringe PriGos sikkerhed i varen, herunder men ikke begrænset til pantsætning, udlejning eller udlån af varen.

Force Majeure

Hvis der opstår en ekstraordinær situation, der er udenfor PriGos kontrol, og som efter købeloven må anses som force majeure, bliver PriGos forpligtelser suspenderet i det tidsrum, den ekstraordinære situation varer. I en sådan ekstraordinær situation kan kunden opsige aftalen med PriGo, hvis situationen varer eller antages at ville vare længere end 60 dage, og i de tilfælde da kun med 14 dages varsel.

PriGo A/S kan ikke holdes ansvarlig for hindringer der ligger uden for vores magt, eksempelvis produktionsforstyrrelser, lynnedslag, langvarig strømafbrydelse, strejke eller andre uforudsete hændelser.

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 09.11.2022

Indkøbskurv
Scroll til toppen